Borbeno-transportni helikopter Mi-171Sh

 


Helikopter Mi-171Sh vojno je transportna varijanta helikoptera Mi-171 koji je razvio zrakoplovni pogon Ulan-Ude (UUAP), dio ruskih helikoptera.


Posada


Tri


Kapacitet


36 vojnika ili 12 nosila / 4.000 kg tereta u unutrašnjosti ili 4.000 kg izvana pod ovjesom


Proizvođač


Zrakoplovno postrojenje Ulan-Ude


Helikopter Mi-171Sh vojno je transportna varijanta helikoptera Mi-171 koji je razvio zrakoplovni pogon Ulan-Ude (UUAP), dio ruskih helikoptera.


Vojno-transportni helikopter uveo je na globalno tržište 2002. godine ruski državni izvoznik Rosoboronexport.


Mi-171Sh može se rasporediti u niz misija, uključujući zračno dizanje napada, prevoženje tereta, potporu vatrom, zračni napad, pratnju vojnih kolona, ​​medicinsku evakuaciju i borbeno traganje i spašavanje ( CSAR) operacije.


Mi-171Sh Storm, modernizirana verzija helikoptera Mi-171Sh s povećanim oklopom predstavljena je u kolovozu 2020.


Narudžbe i isporuke ruskog helikoptera

Transportne helikoptere Mi-171Sh naručili su ruski saveznički partneri, kao i članovi NATO-a. UUAP je isporučio 26 helikoptera Mi-171Sh Hrvatskoj i Češkoj između 2005. i 2008. godine.


Rusko Ministarstvo obrane naručilo je Mi-171Sh u sklopu programa modernizacije oružanih snaga Rusije 2009. UUAP je isporučio prvu seriju od deset helikoptera Mi-171AMTSh (ruska oznaka Mi-171Sh) u prosincu 2010. godine, nakon čega je uslijedila druga serija u lipnju 2011.


Peruansko ministarstvo obrane naručilo je šest helikoptera Mi-171Sh za peruansku vojsku i zrakoplovstvo u 2010. godini. Tri su helikoptera isporučena u svibnju 2011. godine, a preostali isporučeni u rujnu iste godine. Zemlja je u prosincu 2014. dobila četiri helikoptera Mi-171Sh kao dio narudžbe od 24  koju je država izdala u prosincu 2013.


Gansko zrakoplovstvo naručilo je odRosoboronexporta šest helikoptera Mi-17Sh u rujnu 2012., a prva četiri isporučeno je u siječnju 2013.


Bangladeš je naručio 11 helikoptera Mi-171Sh u 2014. i 2015. godini, nakon čega je uslijedila još jedna narudžba za još pet helikoptera u 2017. godini.


Rosoboronexport je potpisao  ugovor o isporuci dva helikoptera Mi-171Sh zrakoplovstvu Burkina Faso u kolovozu 2017. godine.


Dizajn vojno-transportnog helikoptera Mi-171Sh


Mi-171Sh je posebno dizajniran za djelovanje u borbenim misijama u lokalnim oružanim sukobima. Dizajn uključuje glavni rotor s pet oštrica, repni rotor i sletni trap koji se ne uvlači.


U zastakljenom kokpitu smještena su tri člana posade u kabinu može smjestiti do 36 vojnika ili do 12 žrtava na nosilima. Helikopteri su opremljeni modernom avionikom i instrumentalnom opremom za rad u svim vremenskim uvjetima u bilo koje doba dana.


Oklopna zaštita koja se pruža nad kabinom posade i vitalnim jedinicama povećava borbenu preživljivost helikoptera. Ispušni kanali motora opremljeni su infracrvenim kutijama za suzbijanje ispušnih plinova za niski infracrveni potpis.


Helikopter ima sustav za nanošenje IR-varalica za suzbijanje infracrvenog navođenja projektila zemlja-zrak ili raketa zrak-zrak. Samo zatvarajući poklopci spremnika za gorivo i zaštita od poliuretanske pjene izbjegavaju mogućnost eksplozije i curenja goriva u slučaju borbenih oštećenja.


Oružje i projektili na ruskom helikopteru


Mi-171Sh je naoružan visoko preciznim navođenim raketnim sustavom Shturm-V. Rakete mogu uništiti moderne borbene tenkove zaštićene eksplozivnim reaktivnim oklopom, utvrđene točke i zračne ciljeve. 


Raketni kompleks Shturm-V lansira nadzvučne rakete Ataka opremljene  bojnom glavom za poraz oklopnih ciljeva. Raketa može uništiti zračne ciljeve usitnjenom bojevom glavom i lako oklopljenim borbenim materijalom koristeći eksplozivnu bojevu glavu.


Mi-171Sh također ima nosaće za nošenje do 80 nevođenih raketa S-8 i topova GSh-23L 23 mm, s opterećenjem streljiva od 500 metaka. Lako oružje, poput 7,62 mm PKT mitraljeza, PK mitraljeza i lakog mitraljeza RPK, postavljeno je u odjeljke nosa i stražnjeg trupa. Zakretnice pištolja predviđene na vratima i blizu prozora omogućuju vojnicima da upravljaju tim oružjem tijekom leta.


Motori Mi-171Sh i transportne mogućnosti


Višenamjenska teretna kabina ima dužinu od 5,34 m, širinu od 2,34 m i visinu od 1,8 m. Pruža dovoljno unutarnjeg prostora za nošenje 4.000 kg korisnog tereta.


Helikopter može prevesti do 4.000 kg povješenog tereta. Glavna kabina ima unutarnje objekte za vitlo, dok na podu postoje vezni prstenovi za prijevoz tereta. S obje strane trupa nalazi se poklopac za vanjski spremnik za gorivo.


Mi-171Sh pokreću dva turboosovinska motora Klimov TV3-117VM postavljena na vrh trupa. Svaki je motor procijenjen na 1.641 kW. Helikopter se po želji može opremiti s dva turbo vratila VK-2500, svaki snage 2.700 konjskih snaga.


Mi-171Sh može letjeti na maksimalnoj nadmorskoj visini od 6000 m i ima najveću polijetačku težinu od 13 000 kg. Maksimalna brzina helikoptera je 250 km / h, a domet (bez pomoćnih spremnika goriva) je 580 km.

Comments